Friday, April 18, 2008

Finaly Year Student yang Selekeh.


Mane taknye. Ni dah kali yang ke-7 aku tersempak dgn t**k terapung dalam jamban rumah (kt hostel) nih. Lepas dh buang ayak besar takkan tak reti nk flush weyh?! Kalau t**k tu same colour ngn air jamban (kalau transparent maksud aku) okay la jgak, tade sape notice, tapi dh memang fitrah najis berwarna bright (but not glittering hehe) nak tak nak mesti ternampak punye...aih.

Walaupun aku pernah tunjuk gamba tengah korek gigi (klw sape yg pernah tgk la), tp tadelah se selekeh orang yang buang ayak besar x flush kn?

Aku ingat kalau kucing pun pandai cover najis diorg dgn pasir/tanah supaya taknak bagi orang lain nmpak. Kucing pun tau malu. Nih nak kate budak kecik, masing-masing dh final year. "Siswa" lagi. Klaka2. Balik-balik aku jgak yg kene flush. Tak kesahla tu. Dapat pahala free ape? ( sbb menolong orang lain; tolong pam najis orang that is. hehe! <--knape perlu gembira? Spttnye bengang la kn?).

Can anyone, who happens to read this, help me understand why such behaviour (referring to -dropping bombs without the courtesy flush- attitude) is being practiced?

Aku faham kalau insan bertuah ni ikan emas. Ade short term memory. So maybe terlupe nk flush sbb terlupe yang die prnah buang ayak besar. Logik la jugak. (Aku rase krg smer dh tau, tp utk sesape yg x tau, ikan emas boleh simpan memori untuk 3 saat je. Gile lampi..). Tapi memang bukan ikan emas dh nih...nih dh mcm anak emas sampai najis sendiri nak suruh orang lain yang tolong pamkan. Aih...

Walaupun sampai sekarang tak dapat dikenalpasti sape pelawak (maybe die igt bnde2 cmni kelakar) nih, aku doakan supaye Tuhan bagi die petunjuk supaya lps nih die pandai menguruskan sisa-sisa buangan diri sendiri (Wastewater management kate bdk2 Civil). Dh 7 kali beb! Kalo sekali dua takpe. Nih kalo dh berkali-kali, mestila melekat kt memori. Sampai terbawak-bawak ke cafe bile nk mkn je terigt bnde nih...ah sudah..!

p/s: To Chuna and Mena. Aku dlm process nk add link blog krg. Sedang mencari gamba...(ape kaitan dgn topik post? hehe)

p/s2: Yang nih pun xde kaitan. Kpd sesape yg tertanye2, sebenarnye aku terpaksa tukar setting utk comment kpd 'comment moderation' mode sbb hr tu there was one retarded guy who inserted links which apparently were spywares. So your comments will be published anyway. Jadi truskan komen anda (klw sudi laaa..).



4 comments:

iLLy said...

waaaa... siswa yang sungguh berhemah..... ewwww.. kalau i da amok lame da...
agaknye kat rumah derang ni pakai bibik kot.. bibik flushkan toilet, sume la...

pRincESs_N said...

selekeh giler....berak x pam...agk2 die igt x nk cebok??? hahahaha~ sengal!!!

thaqifroslim said...

maybe ade kemungkinan gak la x basuh.. Hehe!

Agak2 blok perempuan ade perangai cmni x? (X dpt bayangkan..) Kekeke!

mohd azmir said...

wei ko tulis jer notis besar2 kat depan pintu tandas tu, lepas berak sila pam!!

itu yang aku wat mase flat mate aku tak flush dulu!! same case..

last2 die still wat gak, aku sound tepet jer!! muahahahahaha....